Разработка и создание интернет магазина Joomla

آمار بازدید سایت

866262
امروز
کل بازدیدها
453
866262

آی پی شما: 18.189.14.219

انواع برج های خنک کننده(کولینگ تاور)
از جمله عوامل مهم در طول عمر یک دستگاه صنعتی بحث گرمای تولید شده توسط آن و راه های دفع و انتقال این گرما به محیط بیرون می باشد. اگر بتوانیم با کیفیت و بازده مطلوبی این حرارت را دفع و دستگاه را خنک کنیم در واقع به افزایش طول عمر دستگاه و همینطور راندمان کاری آن کمک کرده ایم. امروزه برای حل این موضوع از دستگاهی به نام کولینگ تاور استفاده می شود. با توجه به فاکتورهای مختلفی من جمله اقلیم جغرافیایی، شرایط آب و هوا و نیازهای صنعتی و ... میتوانیم از انواع مختلف دستگاه های کولینگ استفاده کنیم.
خوشبختانه شرکت فنی و مهندسی نوآوران آب و صنعت بهینه ساز، توانایی طراحی و تولید بهترین و با کیفیت ترین برج های خنک کننده (کولینگ تاور) را برای واحدهای مختلف صنعتی، دارا می باشد. البته تنوع ساخت این دستگاه ها با توجه به محیطی که قرار است کولینگ تاور استفاده شود به چند دسته مرطوب، خشک و مرطوب-خشک تقسیم می شود.

کولینگ تاور مرطوب: (Wet Cooling Tower)  کولینگ ، شیمی آب ، نوآوران آب ، نوآوران آب و صنعت 
این دسته از برج های خنک کننده (کولینگ تاور) از طریق سه مکانیزم افزایش حرارت هوای اطراف، تبخیر بخشی از آب در حال گردش در سیستم و افزایش دمای مخزن طبیعی آب جمع آوری سرد شده ، حرارت تولید شده را به محیط می دهد.کولینگ تاور مرطوب در محیط های با دسترسی فراوان به آب کاربرد داشته چرا که در این مدل به خاطر تبخیر بیش از حد آب و پراکندگی و انتشار آب نیاز به مقدار قابل قابل توجهی منابع آبی می باشد. 

کولینگ تاور خشک: (Dry Cooling Tower)   آبشیرینکن ، آب شیرینکن ، نوآوران ، نواوران ، تصفیه آب ، آب ، آب و صنعت
در برج های خنک کننده خشک از هوای سرد برای عمل خنک سازی استفاده می شود. این مدل از دستگاه های کولینگ در مناطق و محیط های کم آب کاربرد دارد. در کولینگ تاورهای خشک، آب در حال گردش از میان لوله های پره دار عبور و هوای سرد هم از روی آنها عبور میکند.به همین ترتیب حرارت آب در حال گردش به هوای سرد منتقل می شود.

کولینگ تاور مرطوب-خشک: (Wet-Dry Cooling Tower) 
هر کدام از نوع کولینگ مرطوب و کولینگ خشک نواقصی دارند که موجب طراحی مدل جدیدی از کولینگ شده که ترکیبی از دو مدل قبل می باشد. به عنوان مثال: مصرف مقداری آب به صورت تبخیر، مکش توسط هوا و نشتی و همینطور مشکل پراکندن ذرات آب در برج های خنک کنننده مرطوب. برج های خنک کننده خشک نیز در مواقع گرم شدن هوای محیط مشکلاتی را بر کارکرد نیروگاه تحمیل میکنند.  
در این روش خنک سازی در دو مرحله یک بار به صورت خشک و بار دیگر به صورت مرطوب انجام می شود. برای کاهش انرژی و مصرف کم آب ابتدا عمل خنک کنندگی توسط مرحله خشک که در بالای برج است، انجام می شود و آب در این مرحله تا حد زیادی دمای خود را از دست می دهد و به پایین برج که قسمت مرطوب است منتقل می شود. در این بخش چون دمای آب به اندازه زیادی کاهش یافته پس تبخیر هم در پایین ترین حد ممکن صورت گرفته و با ایجاد سطح تماس آب و هوا خنک سازی نهایی صورت می گیرد و در نهایت آب به حوضچه های پایین کولینگ تاور ریخته می شود و از آنجا به سمت دستگاه های صنعتی هدایت می شود. اولترافیلتراسیون ، UF ، دیسک فیلتر ، دستگاه آب شیرین کن ، دستگاه آبشیرین کن ، تعمیرات

شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز با وجود مهندسین و کارشناسان مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی در طراحی، ساخت و تعمیرات انواع دستگاه های کولینگ تاور (برج های خنک کننده) در سرتاسر کشور می باشد.
جهت مشاوره ی تخصصی و سفارش محصولات شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز با شماره های مربوطه تماس حاصل فرمایید.
گردآوری: واحد فنی و مهندسی شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز(nasb-co) استیل سوپر داپلکس ، پمپ فشار بالا ، پمپ فشار قوی ، فید پمپ ، SMBS ، ضد رسوب


مقالات مرتبط:  پکیج آبشیرین کن ، وسل ، غشای اسمز معکوس ، فیلتر ، آنتی اسکالانت ، بهره برداری آب شیرین کن 

فرایند تصفیه خانه آب دستگاه آبشیرین کن 
شست وشوی ممبران های سیستم اسمزمعکوس (CIP RO) دستگاه تصفیه آب و آبشیرین کن
تصفیه فاضلاب  مواد شیمیایی موردنیازدستگاه آب شیرین کن
تبدیل فاضلاب بهداشتی به آب شیرین در صنعت تصفیه فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب
توسعه های نوین در صنعت آب شیرین کن فناوری نانو در دستگاه های آبشیرین کن
استانداردهای FDA و NSF در صنعت آب و فاضلاب حذف TDS در تصفیه آب وفاضلاب
دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس
پکیج های تصفیه فاضلاب حذف نیترات از آب آشامیدنی
مواد آنتی اسکالانت در صنعت آبشیرین و تصفیه فاضلاب حذف فلزات سنگین در صنعت آب وفاضلاب
سیستم تلفیقی بیوراکتور بستر متحرک مجهز به جداکننده ی غشایی حذف آرسنیک در صنعت آبشیرین کن 

 

logo-samandehi

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳