Разработка и создание интернет магазина Joomla

آمار بازدید سایت

866300
امروز
کل بازدیدها
1
866300

آی پی شما: 3.142.174.55

سیستم تلفیقی بیوراکتور بستر متحرک (MBBR) مجهز به جدا کننده غشایی در سیستم های تصفیه فاضلاب:

امروزه شکل های مختلفی برای فرایند های غشایی در تصفیه فاضلاب وجود دارد. استفاده از غشاء در سیستم های لجن فعال تصفیه فاضلاب مزیت هایی دارد که استفاده از آنها را تجاری کرده است. با حضور غشا در سیستم های تصفیه فاضلاب دیگر نیازی به حوضچه های ته نشینی نیست و فضای لازم برای سیستم تصفیه کاهش پیدا میکند که بزرگترین مزیت استفاده از این بیوراکتورهای غشایی است.
حذف مرحله ته نشینی و تسریع در فیلتراسیون، عملیات در غلظت های بالایی از پساب را امکان پذیر می سازد. همچنین با حذف مرحله ته نشینی و کاهش زمان تصفیه بیولوژیکی آب و کاهش اکسیژن مورد نیاز شیمیایی COD زمان ماند پنج تا هشت روز با زمان ماند 24 ساعت جایگزین می شود که البته همین امر موجب کاهش تبخیر آب از حوضچه های ته نشینی در روزهای گرم سال شده و از هدر رفتن منبع عظیمی از آبها جلوگیری میکند.

 

استفاده از راکتور های بیوفیلمی به همراه جداسازی غشایی مواد معلق ممکن است اثر گرفتگی غشایی را در سیستم های تصفیه فاضلاب کاهش دهد. راکتور بیوفیلمی با بستر متحرک (MBBR) گزینه ای مناسب است که مزایای سیستم های بیوفیلمی را داشته و قادر به تحمل بار آلی زیادی می باشد.
ویژگی این روش عدم نیاز به مخازن ته نشینی پیشرفته وخروجی با کیفیت بالا در سیستم تصفیه فاضلاب است که امکان استفاده مجدد از پساب را فراهم میکند. طبق تحقیقات انجام شده تلفیق راکتور بیوفیلمی بستر متحرک و راکتور غشایی، مشکلات ناشی از هر کدام از آنها را بهبود بخشیده و قابلیت کارکرد در بار آلی 1⁄2 -2⁄4 کیلوگرم بر متر مکعب در روز را به منظور تصفیه فاضلاب دارا می باشد.
ایده اولیه این سیستم توسط شرکت کالدنس با همکاری موسسه تحقیقات سینتف نروژ در سال 1987 ارائه شد و تا کنون واحد های MBBR به منظور های مختلفی از جمله تصفیه فاضلاب شهری، تصفیه فاضلاب صنایع غذایی و تصفیه فاضلاب صنایع کاغذسازی ساخته شده است. این فرایند که اساس آن تشکیل بیوفیلم می باشد، ترکیبی از یک فرایند لجن فعال و سیستم های بیوفیلمی است با این تفاوت که دیگر هیچ کدام از معایب این سیستم ها در فرایند جدید وجود ندارد. این سیستم ها فضای کمی را اشغال میکند و در آنها با افزودن حامل های پلی اتیلنی و یا پلی پروپیلنی استوانه ای شکل، به مخازن هوازی یا غیرهوازی، پایه مناسبی برای رشد بیوفیلمی تامین میگردد.
خصوصیت منحصر به فرد راکتورهای بیوفیلمی با بستر متحرک عبارتند از تحمل در برابر تغییرات میزان بارگذاری، فشردگی راکتورها، انعطاف پذیری در طراحی فرایند، زمان ماند پایین، حساسیت کم نسبت به دماهای پایین و تحمل در برابر تغییرات دما، افت هیدرولیکی کم، عدم تجمع لجن و سهولت نگهداری و رژیم هیدرولیکی کاملا مخلوط که در تصفیه فاضلاب کارایی بالایی دارد.
بنابراین راکتور بیوفیلمی با بستر متحرک گزینه ای مناسب می باشد ولی لجن خروجی از آنها قابلیت ته نشینی کمی در سیستم های تصفیه فاضلاب دارد و بنابراین این سیستم ها نیاز به تانک های ته نشینی پیشرفته و سطح حوض ته نشینی زیادی دارند. ترکیب این دو روش میتواند معایب هر کدام از آنها را در تصفیه فاضلاب جبران کند و استفاده از آنها را در صنعت آب و فاضلاب افزایش دهد. ویژگی این روش در سیستم های تصفیه فاضلاب عدم نیاز به مخزن ته نشینی و خروجی با کیفیت بالا است.

شرکت نوآوران آب وصنعت بهینه ساز در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی انواع دستگاه های آب شیرین کن، انواع سیستم های تصفیه فاضلاب وتصفیه آب، طراحی و اجرای طرح های تفکیک آب شرب و آب شستشوی منازل و واحدها و سیستم های آبیاری تحت فشار آماده خدمت رسانی است.
جهت مشاوره تخصصی و سفارش محصولات شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز با شماره های مربوطه تماس حاصل فرمایید.
گردآوری: واحد فنی و مهندسی شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز (nasb-co)


مقالات مربوطه:

فرایند تصفیه خانه آب دستگاه آبشیرین کن 
شست وشوی ممبران های سیستم اسمزمعکوس (CIP RO) دستگاه تصفیه آب و آبشیرین کن
تصفیه فاضلاب  مواد شیمیایی موردنیازدستگاه آب شیرین کن
تبدیل فاضلاب بهداشتی به آب شیرین در صنعت تصفیه فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب
توسعه های نوین در صنعت آب شیرین کن فناوری نانو در دستگاه های آبشیرین کن
استانداردهای FDA و NSF در صنعت آب و فاضلاب حذف TDS در تصفیه آب وفاضلاب
دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس
پکیج های تصفیه فاضلاب حذف نیترات از آب آشامیدنی
مواد آنتی اسکالانت در صنعت آبشیرین و تصفیه فاضلاب حذف فلزات سنگین در صنعت آب وفاضلاب
حذف سرب (سیستم های تصفیه آب و فاضلاب و آب شیرین کن) حذف آرسنیک در صنعت آبشیرین کن

 

logo-samandehi

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳