Разработка и создание интернет магазина Joomla

آمار بازدید سایت

855911
امروز
کل بازدیدها
217
855911

آی پی شما: 54.144.81.21

تصفیه آب مصرفی بویلرهای صنعتی قیمت موادشیمیایی، مواد شیمیایی، آبشیرین کن، تصفیه فاضلاب، تصفیه آّب
هدف از تصفیه آب بویلر، تولید بخاری با کیفیت مطلوب مورد نیاز سیستم‌های بویلر صنعتی می‌باشد. دستیابی به این هدف به مدیریت مطلوب فرایند تصفیه آب جهت کنترل خلوص بخار، رسوبات و خوردگی بستگی دارد، به ویژه آنکه بخار باید در حد قابل قبول فاقد ترکیبات گازی، نمک‌ها و مواد رسوبگذار برای ممانعت از آسیب‌دیدگی تجهیزات و مسیر تولید بخار باشد و در صورت تماس نباید اجزاء فرایند را آلوده سازد. آب و بخار باید در حد قابل قبول فاقد مواد جامد رسوبگذار باشند تا بتوان روند انتقال سریع و مطلوب حرارت را تامین نمود و در ضمن باید فاقد مواد خورنده برای لوله‌های بویلر باشند. وجود رسوبات و خوردگی منجر به بروز نقص در لوله‌های بویلر و عدم قابلیت در تولید بخار با کیفیت مطلوب می‌گردد.
متداول‌ترین فرایندهای پیش تصفیه برای بویلرهای صنعتی: ممبران اسمز معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن
*فرایند سختی‌گیری داغ فیلتر ، آنتی اسکالانت طراح , سازنده و مجری , سیستم های تصفیه آب و فاضلاب , فیلتر ، آنتی اسکالانت
*سیکل تبادل کاتیون سدیمی تاسیسات مکانیکی , برقی معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن ، پکیج آبشیرین کن ، وسل ، غشای اسمز معکوس 
*قلیائیت‌زدایی کلریدی ممبران اسمز معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن ، پکیج آبشیرین کن ، وسل ، غشای اسمز معکوس
*دو بخش کردن جریان به سیکل‌های تبادل کاتیون سدیمی/هیدروژنی
*تبخیر  قیمت موادشیمیایی، مواد شیمیایی، آبشیرین کن، تصفیه فاضلاب، تصفیه آّب
*یون‌زدایی- بستر چند لایه فیلتر ، آنتی اسکالانت قیمت موادشیمیایی، مواد شیمیایی، آب شیرین کن
*یون‌زدایی- بستر چند لایه به همراه بستر مخلوط  قیمت موادشیمیایی، مواد شیمیایی، آبشیرین کن، تصفیه فاضلاب، تصفیه آّب

هدف از خالص‌سازی مطلوب بخار، به حداقل رساندن خوردگی و رسوبگذاری می‌باشد که آنها را نمی‌توان مستقل از یکدیگر در نظر گرفت. در اجراء روش‌های تصفیه آب مصرفی باید عواملی نظیر طراحی خاص تجهیزات، نیازهای خاص بهره‌برداری و روش‌های فعلی جهت پیش تصفیه را مد نظر قرار داد. نوع و مقدار ناخالصی‌ها در بخار می‌تواند بر کارایی و قابلیت اطمینان سیستم بویلر تاثیرگذار باشد. نمک‌های محلول در آب بویلر در صورتی که دارای غلظت بالایی باشند، می‌توانند لوله‌های سوپرهیتر، شیرهای بخار و پره‌ی توربین را آغشته نموده و موجب آلوده شدن جریان‌های فرایند شوند. سیلیسی که به همراه بخار تبخیر می‌شود، می‌تواند پره‌ی توربین را آغشته نماید. بالا بودن میزان مواد جامد محلول در آب بویلر موجب ایجاد کف و در نتیجه کاهش کیفیت بخار می‌شود. آلودگی‌های هیدروکربنی به ویژه در آب بویلر دارای قلیائیت بالا، قابلیت کف‌کنندگی را افزایش خواهد داد. در صورتی که کف‌کردگی یکی از مشکلات بویلر باشد، می‌توان با افزودن ضدکف مشکل را حل نمود، که گرچه مقدار مواد محلول را افزایش می‌دهد ولی از Carry over جلوگیری می‌نماید. 
علاوه بر آلودگی بخار توسط پدیده انتقال، عناصر ویژه‌ای قابلیت تبخیر و آلوده‌سازی بخار را دارند. در فشارهای بالاتر از حد حدود 600Psi، سیلیس موجود در آب بویلر تبخیر می‌شود. قابلیت تبخیر سیلیس با افزایش قلیائیت آب بویلر کاهش و با بالا رفتن بویلر افزایش می‌یابد.
تصفیه شیمیایی آب مصرفی به منظور کنترل رسوب با روش‌های نظیر افزودن یک ماده درمان کننده جهت ممانعت از رسوبگذاری مواد آلاینده یا انجام تصفیه به گونه‌ای که ماده رسوبگذار را بتوان بسهولت توسط زیرآب‌زنی تخلیه نمود، انجام می‌پذیرد. به کمک عوامل کی‌لیت‌کننده می‌توان از رسوبگذاری گونه‌های عامل سختی در آب بویلر ممانعت نمود.
در مواردی که روش تصفیه با فسفات بر درمان کی‌لیت‌کننده برتری دارد، آب بویلر به گونه‌ای بهسازی می‌شود که عوامل سختی موجود در آن در مطلوب‌ترین فرم رسوبگذاری نمایند.
در بویلرهایی که تحت فشار 600 Psi یا کمتر کار می‌کنند، افزودن سیلیس به آب بویلر می‌تواند از رسوبگذاری فسفات منیزیم جلوگیری کند. در بویلرهایی که در فشارهای بالاتر از 600 Psi کار می‌کنند، باید منیزیم آب را با انجام روش‌های پیش‌تصفیه حذف نمود.
انجام تصفیه با ماده کی‌لیت‌کننده:  قیمت موادشیمیایی، مواد شیمیایی، آبشیرین کن، تصفیه فاضلاب، تصفیه آّب
یک ماده کی‌لیت‌کننده ترکیبی است که توسط به اشتراک گذاشتن بیش از یک جفت الکترون با یک یون فلزی، یک کمپلکس حلقوی با پایداری بالا تشکیل می‌دهد.
روش تصفیه با ماده کی‌لیت‌کننده از لحاظ اینکه کی‌لیت‌های کلسیم و منیزیم محلول می‌باشد، مورد توجه است.
متداولترین عوامل کی‌لیت‌کننده مورد استفاده برای تصفیه آب یک بویلر صنعتی عبارتند از:
اتیلن‌دی‌آمین‌تترااستیک‌اسید (EDTA)، نیتریلوتری‌اتیک‌اسید (NTA) و مخلوطی از این دو.
رسوبات کاملا نامطلوب کربنات کلسیم و سولفات کلسیم را می‌توان توسط انجام تصفیه با ماده کی‌لیت‌کننده حذف نمود.
به دلیل وجود اثر رقابتی یون هیدروکسید، نمی‌توان توسط روش‌های تصفیه با ماده کی‌لیت‌کننده میزان قابل ملاحظه‌ای از آهن را حل نمود. با این حال می‌توان به کمک ترکیبی از یک ماده دیسپرسنت (پخش‌کننده) و روش تصفیه با ماده کی‌لیت‌کننده، رسوبات آهنی را به گونه‌ای موثر زدود.
کی‌لیت‌های EDTA با یون‌های آلوده کننده به مراتب پایدارتر از کی‌لیت‌های حاصل از NTA هستند. EDTA در دماهای معمول آب بویلر متلاشی می‌شود اما کی‌لیت فلزی آن در صورتی که قبل از رسیدن به دمای بالا تشکیل شده باشد، در دماهای معمول آب بویلر پایدار خواهد بود.
روش تصفیه با ماده کی‌لیت‌کننده بهترین روش برای اصلاح آلودگی‌های عامل سختی می‌باشد، اما در صورت استفاده نادرست می‌تواند موجب خوردگی شود. محل ترجیحی تزریق مواد، پمپ تغذیه بویلر است. ممبران اسمز معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن ، پکیج آبشیرین کن ، وسل ، غشای اسمز معکوس
فواید تصفیه آب ورودی بویلرها: فیلتر ، آنتی اسکالانت طراح , سازنده و مجری , سیستم های تصفیه آب و فاضلاب
*جلوگیری از رسوبگذاری بر روی سطوح فلزی که موجب تضعیف فلز و اتلاف حرارت می‌شود
*جلوگیری از خوردگی به وسیله اکسیژن  قیمت موادشیمیایی، مواد شیمیایی، آبشیرین کن، تصفیه فاضلاب، تصفیه آّب
*جلوگیری از کاهش pH به زیر عدد 9 که باعث ایجاد خوردگی می‌شود. تاسیسات مکانیکی , برقی معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن ، پکیج آبشیرین کن 
*جلوگیری از آلوده شدن بخار کندانس شده ممبران اسمز معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن ، پکیج آبشیرین کن ، وسل ، غشای اسمز معکوس
در بعضی از موارد، مهم‌ترین دستگاه تصفیه آب بویلر، دستگاه سختی‌گیر رزینی است که باعث افزایش قابل توجه کیفیت آب ورودی به بویلر می‌شود. دستگاه سختی‌گیر رزینی، طی انجام فرایند تبادل یون، یون‌های کلسیم و منیزیم آب را با یون‌های سدیم و یا پتاسیم جایگزین نموده و به این ترتیب، ضمن کاهش قابل توجه رسوبگذاری، باعث افزایش چشمگیر عمر بویلر خواهد شد.
یکی دیگر از دستگاه‌های مورد استفاده در تصفیه آب بویلر، دی‌اریتور (Deaerator) یا "هوازدا" است. دی‌اریتور، باعث حذف اکسیژن و دی‌اکسیدکربن محلول در آب می‌شود. در دی‌اریتور، گازهای محلول در آب توسط فشار بخار از آب جدا می‌شود. دی‌اریتور معمولا در مجتمع‌های صنعتی بزرگ و معمولا برای چند بویلر بصورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


 

شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز با بکارگیری ده ها سال تجربه متخصصین حوزه تصفیه آب و فاضلاب، طراحی و ساخت انواع آب شیرین کن در مقیاس مختلف، بهینه سازی و افزایش راندمان واحدهای آبشیرین کن در حال کار، ساخت پکیج آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب با بهره گیری از جدیدترین متد روز دنیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. همچنین این شرکت مفتخر است که تامین کننده کلیه موادشیمیایی مورد نیاز در زمینه تصفیه آب و فاضلاب، همچون مواد ضدرسوب، ضدخوردگی، شستشودهنده های ممبران و منعقدکننده ها و ... می باشد.
گردآوری: واحد فنی و مهندسی شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز(nasb-co)


مقالات مرتبط:

فرایند فوروارد اسمز در دستگاه های آب شیرین کن دستگاه آبشیرین کن 
ممبران ها و محلول های واسطه در FO آبشیرین کن فرایند تصفیه خانه آب
انواع برج های خنک کننده در دستگاه های آبشیرین کن کاربرد FO در برج های خنک کننده
شست وشوی ممبران های سیستم اسمزمعکوس (CIP RO) دستگاه تصفیه آب و آبشیرین کن
تصفیه فاضلاب  مواد شیمیایی موردنیازدستگاه آب شیرین کن
تبدیل فاضلاب بهداشتی به آب شیرین در صنعت تصفیه فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب
توسعه های نوین در صنعت آب شیرین کن فناوری نانو در دستگاه های آبشیرین کن
استانداردهای FDA و NSF در صنعت آب و فاضلاب حذف TDS در تصفیه آب وفاضلاب
دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس
پکیج های تصفیه فاضلاب حذف نیترات از آب آشامیدنی
مواد آنتی اسکالانت در صنعت آبشیرین و تصفیه فاضلاب حذف فلزات سنگین در صنعت آب وفاضلاب
سیستم تلفیقی بیوراکتور بستر متحرک مجهز به جداکننده ی غشایی حذف آرسنیک در صنعت آبشیرین کن

logo-samandehi

پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳