Разработка и создание интернет магазина Joomla

آمار بازدید سایت

861680
امروز
کل بازدیدها
494
861680

آی پی شما: 18.118.7.85

تصفیه پساب: اسمز معکوس ، RO ، پکیج آب شیرین کن ، پکیج آبشیرین کن ، وسل ، غشای اسمز معکوس ، فیلتر ، آنتی اسکالانت
چندین مورد از کاربردهای FO در زمینه تصفیه فاضلاب در پژوهش های مختلف آمده است. این موارد پژوهش های اولیه تغلیظ پساب صنعتی رقیق، عملیات روی مواد نشتی از جایگاه های دفن پسماند، باز مصرف فاضلاب در سامانه های پشتیبانی پیشرفته برای کاربرد های فضایی و تغلیظ مایعات برآمده از هضم بی هوازی لجن ها در کارخانه تصفیه فاضلاب خانگی را در بر می گیرد. باید توجه کرد که در سامانه های تصفیه پساب FO بیشتر به عنوان مرحله فرآوری پیش از فرایند اصلی ایفای نقش میکند.

تغلیظ پساب صنعتی رقیق: طراح , سازنده و مجری , سیستم های تصفیه آب و فاضلاب , تاسیسات مکانیکی , برقی 
نخستین پژوهش های امکان سنجی کاربردFO در بخش تصفیه فاضلاب صنعتی در سال های 1974 و 1977 منتشر شد. انگیزه ی آن بکارگیری یک فرایند کم مصرف برای انجام عملیات فاضلاب صنعتی، حاوی غلظت کمی از فلزات سنگین، به منظور باز مصرف بود.

عملیات روی مواد نشتی از جایگاه های دفن پسماند (شیرابه):
شیرابه ها با مواد نشت یافته از جایگاه های ویژه دفن پسماند یکی از محلول های خوراک با بیشترین تغییرات ترکیبی به شمار می آیند که این خود باعث دشواری در انجام عملیات روی آن ها می شود، به ویژه هنگامی که کیفیت مطلوبی از جریان خروجی نیز مورد نظر باشد. شیرابه ها معمولا ترکیب پیچیده ای از چهار آلاینده اند: ترکیبات آلی، فلزات سنگین محلول، نیتروژن آلی و غیرآلی و مواد جامد حل شده (TDS). بهینه ساز ، تصفیه فاضلاب ، پکیج تصفیه 
فراوری شیرابه ها در واحد های تصفیه فاضلاب انجام می شود. با همه ی این احوال، این واحد ها معمولا تنها بر زدایش ترکیبات آلی، فلزات سنگین و نیتروژن تمرکز دارند و اغلب عملیاتی برای کاهش TDS انجام نمی دهند و حتی در مواردی باعث افزایش غلظت آن نیز می شوند. دو مورد عملیات فرایندی تجاری سازی شده که می توانند TDS را از پساب حذف کنند، عبارتند از تبخیر مکانیکی (مانند فشرده سازی بخار، لوله های عمودی با فیلم نزولی، لوله های افقی با افشانه کردن فیلم و گردش اجباری) و فرایندهای غشایی، بنابر یکی از ارزیابی های فراگیر، فرایند اسمز مستقیم می تواند در انجام عملیات شیرابه های ناشی از جایگاه دفن پسماند بسیار کارآمد باشند.

سامانه های پشتیبانی پیشرفته برای کاربرد های فضایی: مواد شیمیایی ، ممبران ، خرید آبشیرین کن ، قیمت آب شیرین کن
ماموریت های طولانی مدت انسان در فضا نیازمند منبعی پایدار و  تجدید پذیر برای آشامیدن و مصارف بهداشتی است. ماموریت های دوربرد بشر مانند ماموریت کاوش مریخ با ماه به سامانه بازیابی از فاضلاب های جمع آوری شده در سفینه یا سیاره نیاز دارد. سه منبع اصلی فاضلاب که در سفرهای فضایی از مکان جمع آوری و باز مصرف برخوردارند، عبارتند از: فاضلاب بهداشتی، ادرار و چگالش رطوبت. سامانه تصفیه فاضلاب باید قابل اطمینان، مقاوم، دارای توانایی بازیابی پر دامنه و وزن کم باشد. به علاوه این سامانه باید مستقل، نیاز به مراقبت کم داشته، و مصرف انرژی و نیاز به ماده مصرفی آن نیز کم باشد.

تغلیظ محلول به دست آمده ناشی از هضم بی هوازی لجن ها:
برای کاهش بیشتر مواد جامد آلی مقاوم تر و یا به منظور پایدارسازی لجن تولید شده در واحد های تصفیه شده در واحدهای تصفیه فاضلاب، غالبا عملیات روی لجن در یک واحد هاضم بی هوازی، اجرا می شود. لجن، پس از هضم معمولا از طرف فرایند مرکز گریزی آبگیری می شود و محصولات نهایی این فرایند، مواد جامد زیستی فشرده و جریان مایع (آّب لجن) است. آب لجن در برگیرنده ی غلظت فراوانی از مواد مغذی (مانند آمونیوم و نیتروژن زیستی)، فلزات سنگین، مواد آلی محلول (TOS)، TDS، رنگ و مواد جامد معلق (TSS) است. در مواردی از این جریان در صنعت کشاورزی به عنوان کود خاک سود می جویند. با این احوال، در فرایندهای مرسوم، آب لجن برای فراوری مجدد به خط عملیاتی واحد تصفیه بازگردانیده می شود. زمانی که این مواد وارد خط عملیاتی می شود به افزایش بارآلی و هزینه عملیاتی واحد می انجامد و از سوی دیگر گمان می رود مقداری از این مواد که پایداری بیشتری دارند (مانند نیتروژن و فسفر) در جریان خروجی باقی می مانند.
فرایند پیوسته FO/RO به منظور تغلیظ آب لجن و تولید آب خالص .در آغاز از طریق فرایند FO ، آب لجن پیش تصفیه می شود و در مرحله بعد از طریق RO محلول کِشنده برای بازمصرف در فرایند FO تغلیظ و آب خالص نیز تولید می شود. ابنیه ، آب شیرین کن ، آبشیرین کن ، اب شیرین کن ، ابشیرین کن ، آبشیرینکن ، آب شیرینکن ، نوآوران، تصفیه آب ، آب ، آب و صنعت

شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز با بکارگیری ده ها سال تجربه متخصصین حوزه تصفیه آب و فاضلاب، طراحی و ساخت انواع آب شیرین کن در مقیاس مختلف، بهینه سازی و افزایش راندمان واحدهای آبشیرین کن در حال کار، ساخت پکیج آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب با بهره گیری از جدیدترین متد روز دنیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد.
گردآوری: واحد فنی و مهندسی شرکت نوآوران آب و صنعت بهینه ساز(nasb-co)


مقالات مرتبط:

فرایند فوروارد اسمز در دستگاه های آب شیرین کن دستگاه آبشیرین کن 
ممبران ها و محلول های واسطه در FO آبشیرین کن فرایند تصفیه خانه آب
انواع برج های خنک کننده در دستگاه های آبشیرین کن کاربرد FO در برج های خنک کننده
شست وشوی ممبران های سیستم اسمزمعکوس (CIP RO) دستگاه تصفیه آب و آبشیرین کن
تصفیه فاضلاب  مواد شیمیایی موردنیازدستگاه آب شیرین کن
تبدیل فاضلاب بهداشتی به آب شیرین در صنعت تصفیه فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب
توسعه های نوین در صنعت آب شیرین کن فناوری نانو در دستگاه های آبشیرین کن
استانداردهای FDA و NSF در صنعت آب و فاضلاب حذف TDS در تصفیه آب وفاضلاب
دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس
پکیج های تصفیه فاضلاب حذف نیترات از آب آشامیدنی
مواد آنتی اسکالانت در صنعت آبشیرین و تصفیه فاضلاب حذف فلزات سنگین در صنعت آب وفاضلاب
سیستم تلفیقی بیوراکتور بستر متحرک مجهز به جداکننده ی غشایی حذف آرسنیک در صنعت آبشیرین کن

 

logo-samandehi

سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳